Friday, October 26, 2018

איכות לעומת כמות: למה הבוטים באינסטגרם צריכים להיעלם

הודעות ישירות לא רצויות, תגובות לא הגיוניות, רצף לייקים לחשבון שלכם. לא, זו לא תקלה מוזרה של אינסטגרם. אני מתייחס למילה המתחילה ב-ב' שכולנו אוהבים לשנוא (או לשנוא לאהוב?): בוטים. זה לא סוד שאינסטגרם מנסה להפחית בבוטים וספאם. עם הגבלות API מרובות הודיעה רק השנה, ענקית המדיה וחברתית מחפשת דרכים כדי להפוך את האינסטגרם לנקייה מספאם. והשימוש בבוטים בחשבונות המותגים סוף סוף מתחיל להדביק קצב. אבל חשבונות מסויימים עדיין רוכבים על רכבת הבוטים ללא שום רצון לרדת.

מהו בוט?

בוטים מגיעים בכמה פורמטים. ביניהם הפחות פולשני יהיה זה שנותן לייקים לתמונות בשמכם. לייקים ניתנים לתמונות על סמך פירוט התגיות או שם החשבון. אתם מזינים את הפירוט שלכם, ובבקשה, הבוט שלכם יתחיל לטייל באיסטה ולפזר לייקים. דוגמא לבוט פולשני ביותר תהיה בוט ששולח הודעות ישירות בכמויות ועשה עקוב וביטול עקוב ברמה יומית. אם לא חוויתם את זה, תחשיבו עצמכם כברי מזל. בוט

אפקט הבוט

הבוטים טובים במשיכת אנשים, אבל לגרום לקהל שלכם להישאר וליצור מפגשים זה כבר סיפור אחר. בעבר עבדתי עם לקוח שהיה מקובע על שימוש בבוטים כדי לשלוח הודעות ישירות לחשבונות אחרים כדי ליידע אותם על המוצר ושירות שלהם. בקשה לעשות עקוב היתה נשלחת ביחד עם ההודעה הזו. העקוב נמשך לזמן מוגבל ולאחר מכן הבוט היה מבטל אותו. כמו שמוזכר לעי"ל, זהו אחד מהפורמטים הכי פולשניים של "שיווק בוטים" כפי שאני מכנה אותו. למרות אזהרות רבות, הם היתעוורו מגדילת העוקבים שהבוט השיג והתעקשו להשתמש בו. הבוט נכבה כאשר אינסטגרם הודיעו על שינויי API חדשים אשר יצאו לפועל ביולי. כתוצאה, עוקבי החשבון התחילו לרדת משמעותית, והלקוח איבד 400 עוקבים בטווח של חודש. המפגשים גם כן היו בנקודה הכי נמוכה שלהם. בוטים יכולים להביא עוקבים, כן, אבל עקב מחסור באינטרקציה אנושית אמיתית, בוטים יוצרים קשר עם אנשים שאין להם עניין בחשבון שלכם, במוצרים או בשירותים. לא משנה אילו פירוטים ואילוצים אתם מזינים בבוט שלכם לעולם אי אפשר לדעת מה הוא מתכנן.

למה בוטים הם דבר רע

ראשית, בוטים הם ספאמרים. מנקודת מבט של עמדת מותג, הם פוגעים. החשבון שלכם לא נראה לגיטימי והודעות בוטים, בכנות, מעצבנות. מדיה חברתית אמורה להיות סביב בניית קהילה ויצירת קשרים. בוטים לעולם לא יהיו אמיתיים כמו אינטרקציה אנושית.

אז, האם בוטים עובדים?

ראיתי חברות שמצליחות להגדיל את כמויות הקבל הודות לבוטים. אבל כמו שאומרים, אם זה נראה טוב מדי בכדי להיות אמיתי, זה כנראה המצב. בוטים יכולים לעזור להגדיל את המספרים שלכם; אי אפשר להכחיש שהם מאפשרים חשיפה לחשבון שלכם. עם זאת, אם אתם מחפשים קהל פעיל לטווח הארוך, בוט לא יביא אתכם לשם. בוטים מייצרים סיפוק מיידי, לא מפגש לטווח הארוך. מדדי ההבלים הם לא הנקודה, או הרווח, של המדיה החברתית. בסופו של דבר, היכולת להשפיע, ליצור מפגש ופעולה צריכים להיות בעדיפות ראשונה כשזה מגיע למדידת ההצלחה של מדיה חברתית. למה לצפות כאשר מפסיקים את פעילות הבוט שלכם אובדן עוקבים זו הדאגה העיקרית כשמפסיקים להשתמש בבוט. רוב הסיכויים, שתאבדו עוקבים. אבל תנחשו מה? זה בסדר! באשר לאנשים שמבטלים את העקוב אחריכם, כנראה שאתם לא רוצים אותם בכל מקרה. אם יש לכם 15 אלף עוקבים אבל רק 1% יוצרים מפגשים, האם באמת יש לכם 15 אלף עוקבים פעילים? בסופו של יום השפעת מדיה חברתית אמיתית מגיעה ממדידת המפגשים. כולנו רוצים להגדיל את החשבונות שלנו ואין בזה דבר רע. יותר עוקבים משמע יותר הזדמנויות בהן התוכן שלהם יהיה נצפה. אבל אל תקריבו את המותג וחשבון האינסטגרם שלכם ע"י עיגול פינות בעזרת בוטים. תיצרו גדילה בדרך הנכונה ע"י יצירת מפגשים עם הקבל הקיים שלכם ותציגו תוכן טוב. יכול להיות שזה יקח יותר זמן, אבל הקהל שלכם יבטח בכם, יעמדו לצידכם, ויצור מפגשים עם התוכן שלכם, לזה אני קורא השפעה אמיתי.   המאמר בוטים באינסטגרם פורסם ראשון בטרופיק
from טרופיק https://www.trueffic.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%aa-%d7%9b%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%94%d7%91%d7%95%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%98%d7%92%d7%a8%d7%9d-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%a2%d7%9c%d7%9d/

No comments:

Post a Comment